Jak zdobyć fanów na facebooku?

fot. fotolia

Od kilku miesięcy dostaję od Was  prywatne wiadomości z pytaniem „Jak zdobyć fanów na Facebooku?”.

Wiele osób nim zacznie działać w sferze Social Media myśli, że to jest bułka z masłem. Wystarczy wrzucić coś raz na jakiś czas i fani zaczną się zjawiać. Zdarzają się złote strzały, ale to nie jest reguła. Ci, którzy na co dzień zajmują się prowadzeniem profili, stron FB itp. Doskonale wiedzą, że to nie jest taka prosta sprawa. Szczególnie wtedy, kiedy stawiamy dość ambitne cele. Wbrew krążącej opinii, Facebook nie jest darmowym kanałem promocji! Wystarczy spojrzeć na napis „promuj” znajdujący się pod postami (zarówno na fanpage’u jak i prywatnym profilu).

fot. fotolia
fot. fotolia

Jak zdobyć fanów?

Sposobów jest kilka:

– można kupić fanów

– można skorzystać z systemów wymiany fanów

– można wykupić promocję fanpage’a lub postu na Facebooku

– można promować fanpage na swojej stronie

– można zachęcać innych do polubienia

– można przeprowadzić ciekawą akcję (np. przez aplikacje konkursowe… ogranicza nas jedynie wyobraźnia i czasami budżet)

– można systematycznie i ciekawie prowadzić swój fanpage – cierpliwie czekając aż uzbiera się upragniona liczba fanów

– można angażować użytkowników zabawami, pytaniami itp.

Oczywiście, można skorzystać ze wszystkich sposobów . To wszystko zależy od tego co chcemy osiągnąć, w jakim czasie i o jakiej tematyce fanpage prowadzimy.

Z doświadczenia wiem, że strona FB prowadzona przez hobbystę, gdzie można znaleźć ciekawe materiały opatrzone ilustracją znacznie szybciej i przy mniejszym nakładzie finansowym będzie gromadziła wartościowych fanów. Podobnie sprawa wygląda przy impulsywnych akcjach jak z dachem stadionu narodowego lub przy stronach nie wnoszących zbyt wiele wartości do naszego życia np. dotyczących przyziemnych lub ogólnych spraw: sexu, jedzenia, dobra planety, zabawnych obrazków itp.

Znacznie trudniej pozyskuje się fanów przy prowadzeniu fanpage firmy, która bardzo dba o swój poważny wizerunek i np. do tego zajmuje się produkcją sprzętu budowlanego, gwoździ, elektroniki itp.

Dlatego tak ważne jest określenie celu:

– po co prowadzimy fanpage?

– co mamy do przekazania i w jaki sposób?

– jaka liczba fanów nas usatysfakcjonuje?

Mam nadzieję, że choć trochę pomogłam 🙂

Zobacz także