Kampania reklamowa Hoop Cola – Kibic Mały. Spoty


Spot reklamowy Hoop Cola

Jestem zauroczona spotami reklamowymi Hoop Coli „Kibic Mały”. Są interesujące, ciekawe i inne. Twórcy pokazali, że można w czasie natłoku reklam o Euro 2012 stworzyć reklamę, która nawiązuje do kibicowania, a jednocześnie odróżnia się od innych. (Przede wszystkim od okropnej wg mnie reklamy Coca-Coli). W spotach nie ma ani słowa o Euro 2012. A każdy wie o co chodzi.

Przez wierszowany tekst reklamy oraz jej treść mam wrażenie, że jest to nie tyle nawiązanie do popularnego wierszyka „Kto ty jesteś? Polak Mały”, a wręcz pastisz naszej narodowej epopei – „Pana Tadeusza”.  Odczuwam to szczegónie w spocie z Maciejem, gdzie podczas wspólnej biesiady bohater wstaje i idzie po stole.

Biało-czerwoni talentem błysną
I znów się zdarzy Cud nad Wisłą
Tak oto pycha Polaków dotyka,

Lepiej już weźmy Hoop Coli łyka!

Dla mnie przekaz reklamowy „Kibic Mały” jest nie tylko inteligentny, ale odwołuje się do naszych narodowych odczuć. Wzbudza poczucie patriotyzmu i jednocześnie wzmaga wrażenie wspólnego kibicowania. Jest patetyczny, a zarazem zabawny, frywolny i idylliczny.  Twórcom należą się brawa.

Hasło reklamowe: Hoop Cola. Odkręć się na innych

Na stronie internetowej Hoop.pl czytamy o nowej kampanii:

Tym razem Hoop Cola w swoisty sposób przekomarza się z charakterem polskich kibiców, przechwalających się, zawadiackich i pysznych. W spotach nowej kampanii namawia do otwarcia się na innych, bratania z innymi kibicami i do wspólnej, dobrej zabawy, którą przyniosą tegoroczne wydarzenia sportowe.

Kampania telewizyjna i internetowa Hoop Coli „Kibic Mały” ruszyła 16 kwietnia i ma trwać do końca maja 2012 roku. Są to trzy spoty (jeden 30-sekundowy i dwa 15-sekundowe), które można zobaczyć w największych polskich stacjach telewizyjnych: TVN i Polsat oraz na TVN24 i innych kanałach tematycznych. W Internecie kampania nie wygląda imponująco, jednak można się z nią spotkać na portalach społecznościowych. Na przykład nawiązanie do niej jest na tych dwóch profilach na FB:

–  https://www.facebook.com/Odkreceni
–  https://www.facebook.com/polakmaly

Kreacja i działania interaktywne: agencja Brain. Zakup i planowanie mediów (telewizja): dom mediowy MPG; zakup i planowanie kampanii internetowej: Performance Media.

Zobacz także