Konkursy na Facebooku. Nowe zasady

27 sierpnia Facebook ogłosił nowe zasady prowadzenia konkursów na portalu. Można już przeprowadzać konkursy na tablicy i wyłaniać zwycięzców na podstawie liczby lajków i komentarzy. Do tej pory tego typu działania na fanpage’ach groziły usunięciem strony. 

Zmiany pozwalają na przeprowadzenie prostych konkursów, w których zamiast nagród są po prostu upominki.

Co wolno:

  • Organizować konkursy na tablicy (na fanpage’u bez użycia aplikacji konkursowej).
  • Zgłoszenia przyjmować przez dodanie komentarza, w którym można zamieścić zdjęcie czy link.
  • Wybierać zwycięzców na podstawie liczby lajków (np. danego komentarza).
  • Organizować konkurs z wykorzystaniem aplikacji konkursowej.

Zabronione:

  • Wykorzystywać w konkursie mechanizm udostępniania.
  • Używać w konkursie oznaczanie osób na zdjęciach (np. tagowanie zdjęć, na których nie ma internautów).
  • Żebrać o lajki i komentarze.

P.S. pamiętajcie o tym, że konkurs na tablicy nie zawiera zgody na przetwarzanie i zbieranie danych osobowych! Nie wolno zbierać adresów e-mail ani publikować na tablicy prac uczestników, ponieważ nie mieli możliwości wyrażenia na to zgody!

Dodatkową pułapką jest zmiana w Edge Rank. Posty, które zachęcają do zamieszczenia komentarza czy lajkowania są niżej w hierarchii.

Więcej o zmianach w dokumencie: https://fbcdn-dragon-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/851577_158705844322839_2031667568_n.pdf

 

Zobacz także