Kto powinien Prowadzić konto na Facebooku?

Przeglądając oferty pracy na rynku często natykam się na ogłoszenia związane z Facebookiem. Często skierowane są do potencjalnych stażystów, praktykantów czy studentów. Oferują pracę przy obsłudze kont społecznościowych, w tym Facebooka. Nic trudnego. Tylko brać. Wystarczy 3 razy w tygodniu wrzucić demota i pozamiatane. Najlepiej ustawić czasówkę i tyle.

 

A ja mam pytanie. Czy WY przedsiębiorcy, właściciele firm, dyrektorzy Marketingu, Działów Promocji i PR – postradaliście zmysły? Dlaczego prowadzenie Facebooka oddajecie nieznającym firmy osobom?

 

Kanały społecznościowe firm i marek to nie są obowiązkowe byty, które musi mieć każda firma. Dodatkowo powiem, że często jest to kanał komunikacji FIRMA – KLIENT. Czy naprawdę taką komunikację jesteście w stanie oddać osobie, która nic nie wie o firmie? Wrzucenie na „fejsa” śmiesznego mema z kotem nie buduje więzi marki z klientem. Nie przynosi też informacji o profilu firmy oraz nie buduje zaufania. Często właśnie tego typu działania są przyczyną tzw. „martwych profili”.

Przed założeniem fanpage’a warto zadać sobie pytanie o CEL. Jeżeli głównym celem istnienia profilu jest to, że konkurencja ma profil to myślę, że powinniście sobie darować.

Zobacz także